De juiste voeding eten om je gezondheid te verbeteren

Author

Categories

Share

Wil je jouw gezondheid verbeteren en wil je graag afslanken? Dat is goed te doen met de juiste voeding. Je hebt zeker geen ingewikkelde en dure diëten nodig. Gezond en natuurlijk eten met de juiste voeding is een goede manier om in je opzet te slagen. Met gezond eten bedoelen we natuurlijk eten. Natuurlijke voeding bevat niet meer dan vijf ingrediënten. Voeding in zijn meest natuurlijke vorm bevat immers maar één bestanddeel.

Gooi jij je lifestyle om en wil je jouw gezondheid verbeteren? Houd dan rekening met een kleine aanpassingsperiode. Als je het dan volhoudt, dan zul je merken dat het heel goed te doen is om levenslang gezond en natuurlijk te eten. Wil je graag toch een helpende hand? Voor extra ondersteuning kun je altijd terecht bij weightwatchers.com. Zij zullen je met raad en daad bij te staan.

In dit artikel geef ik je in ieder geval alvast wat tips. Met mijn advies zul je het beter volhouden om af te slanken en je beoogde doel te behalen!

Geen toegevoegde stoffen

Gezonde voeding is vrij van toegevoegde stoffen. Denk hierbij aan suikers, ongezonde verzadigde vetten en transvetten. Daarnaast kun je ook beter producten met toegevoegde geur-, kleur-, smaak- en bewaarstoffen vermijden. Die producten zijn niet voor niets vaak de oorzaak van overgewicht, een buikje en daaraan gelinkte aandoeningen zoals:

  • Verstoorde hormonen
  • Te veel slechte LDL- cholesterol
  • Hoge bloeddruk
  • Te veel vet (triglyceriden) in ons bloed
  • Diabetes

Meer verse groenten te eten

Eet liever meer verse groenten. Verse groenten vormen de basis van een gezond eetpatroon. We weten het allemaal, maar de meeste van ons eten nog altijd veel te weinig verse groenten. Diëtisten raden je immers aan om dagelijks minstens 300 gram groenten te eten. Het liefst ga je daar zelfs overheen. Waarom zijn verse groenten een goed voorbeeld van gezonde voeding? Verse groenten barsten van alle gezonde voedingsstoffen zodat jij goed blijft functioneren en groenten zijn arm aan calorieën waardoor je ze bijna onbeperkt mag eten.

Eet voldoende vers fruit

Daarnaast is vers fruit een aanrader. Vers fruit is gezond, maar het bevat van nature fruitsuikers. Hierdoor kun je fruit niet onbeperkt eten zoals verse groenten. Over het algemeen volstaat het om drie verschillende stukken fruit per dag te eten. Tip: varieer zoveel mogelijk! Op die manier krijg je alle gezonde voedingsstoffen uit fruit binnen.

Dit eet je ook in een gezond eetpatroon

Uiteraard kun je niet leven op alleen groenten en fruit. Er zijn nog genoeg andere dingen die je uitstekend kunt combineren met een gezond eetpatroon.

Volkorengranen

Deze barsten van voedingsvezels en zijn caloriearm. Bovendien zorgen vezels voor een snel en langdurig voldaan gevoel. Volkorengranen zijn bijvoorbeeld haver, zemelen, boekweit en quinoa.

Quinoa

Quinoa is rijk aan vezels en hoogwaardige eiwitten en laag in calorieën. Daar boven op zorgt quinoa voor een meer stabiele bloedsuikerspiegel.

Onbewerkte noten, zaden en pitten

Noten, zaden en pitten die ongezouten, niet geroosterd en ongebrand zijn kun je ook goed combineren met een gezonde lifestyle. Eet bijvoorbeeld dagelijks een handjevol of maximaal 25 gram noten als gezond tussendoortje. In cashewnoten vinden we het kleinste aantal calorieën, maar deze noten zijn wel rijk aan vetten..

Mager vlees

Naast verse groenten kun je een mager stukje vlees eten als avondeten. Denk bijvoorbeeld aan kip en kalkoen. Deze vleessoorten zijn onder andere rijk aan eiwitten en beter te verteren.

Vette vis

Ook vette vis kun je eten als je wilt afslanken. Vooral wilde zalm, tonijn, paling, schol, schelvis, heilbot, tarbot, dorade, makreel, sardienen, sprot, haring en schelvis zijn rijk aan vetzuren zoals omega 3.

Author

Share