Live chat: klantvriendelijke service op website

live chat

Een paar weken geleden was ik opzoek naar een leuke vakantie. Ik kwam op de website van een groot bungalowpark en ik vond daar een keur aan verschillende huisjes en kampeerplekken. De keuze was overweldigend. Ik was opzoek naar een huisje met bepaalde elementen zoals een douche in plaats van een bad, omdat mijn moeder meeging. Zij kan niet overal meer inklimmen en ze stelt daarom wat eisen aan een huisje. Terwijl ik langs alle huisjes aan het scrollen was, plopte de live chat van het park op. Goedemiddag, kan ik u helpen? stond er. Ik aarzelde even want ik was gewoon een beetje rond aan het kijken en ik had nog geen beslissing gemaakt over of ik naar dat park zou gaan. Aan de andere kant, als ik de informatie wilde hebben die ik zocht, dan moest ik bellen. Ik ben niet zo’n beller. Dus ik besloot via de chatbot mijn vragen te stellen.

Live chat: heel laagdrempelig

Ik stelde dus mijn vraag en kreeg vrijwel meteen antwoord. De aanbieder wees me op huisjes die voor ons geschikt waren. Het grote voordeel voor mij was dat ik niet meteen hoefde te antwoorden maar op mijn gemak de huisjes kon bekijken. Dit in tegenstelling natuurlijk tot een telefonisch gesprek. Toen ik nog wat details vroeg via de live chat kreeg ik weer snel antwoord. Ik vond het echt ideaal. Het gevolg was ook dat ik uiteindelijk bij dat park geboekt heb. Zonder ook maar iemand daadwerkelijk gesproken te hebben, voelde het toch alsof ik heel fijn persoonlijk contact had gehad. Ik had heel gericht antwoord gekregen en dat antwoord kwam ook snel. Live chat is voor mij als klant heel klantvriendelijk en laagdrempelig.

Een must voor bedrijven

Ik ben zelf een eenmansbedrijf om het zo maar eens te omschrijven. Ik onderhoud contact met mijn klanten via de mail of app. Toch kan ik me voorstellen dat als je een webshop hebt of iets dergelijks dat en live chat echt een ideale manier is om direct met de klanten te communiceren. Voor klanten is de toegankelijkheid belangrijk. Een live chat geeft ze de mogelijkheid even na te denken of er gewoon uit te stappen als ze het allemaal nog niet weten. Maar het biedt ook de keus om verder te vragen en te overleggen. Het bindt iemand aan je bedrijf omdat ze zich gezien en gehoord voelen. Dus heb jij een bedrijf dat veel klanten via zijn website naar binnen moet trekken? Probeer dan eens een live chat. Het zal je helpen klanten te werven.

Vorig artikelWaarom jij jouw TV aan de muur moet bevestigen
Volgend artikelHandige tips voor een mooie badkamer
Mijn naam is Laura Dupois, 28 jaar en woon in het prachtige Antwerpen. Op een dag zag ik mijn kind spelen met appels, waarna hij deze voor zijn ogen hield. Op het moment dat ik dit blog begon, dacht ik alsmaar aan dit beeld. Vandaar de naam appelogen.be, het blog dat jou inspireert op het gebied van voeding, lifestyle en nog veel meer! Op appelogen.be draait het om jou en wil ik je inspireren met de nieuwste tips en trends, voornamelijk op het gebied van voeding. Er zullen regelmatig artikelen verschijnen die jouw op de hoogte houden van de nieuwste trends en ontwikkelingen in alle vlakken. Het draait niet alleen om voeding, maar ook om sport en lifestyle. Voor iedereen is er wat en draait het alleen om jou en het onderwerp, niet om mij! Wanneer je een idee hebt voor een bepaald onderwerp, laat het weten! Door samen een community te creëren, zullen we elkaar helpen. Door verschillende onderwerpen aan bod te laten komen, blijft het blog voor iedereen interessant. Vul snel het contactformulier in om jouw idee te delen!