het kan weer: gezond leven

Author

Categories

Share

Laten we eerlijk zijn: de afgelopen maanden waren zwaar voor veel mensen. De beperkende regels hadden een enorme invloed op ons leven. Niet meer zomaar ergens naartoe, vrienden alleen nog maar online zien, thuis werken, niet meer naar de sportschool. Het hakte er allemaal behoorlijk in. Kijkend naar mezelf merkte ik ook een andere mindset. Ik werkte thuis en ging nauwelijks meer de deur uit. Elke dag een half uur bewegen was het maximale wat ik aan gezond leven deed. Maar die dertig minuten wogen niet op tegen wat ik naar binnen werkte lekker thuis op de bank. Boterhammen met hagelslag, lekker chips, een extra grote mok hete chocomelk. Ja, ik weet wel wat lekker is. Maar ja, toen begon zich hier en daar toch een vetrolletje te ontwikkelen en bovendien voelde ik me er ook niet echt lekker bij. En ik wist dat ik weer op de rails moest komen en mijn lichaam helpen. Zoekend op internet kwam ik op Intermittent fasting

Intermittent fasting: het helpt

Ik kwam erop via een artikel op MNLK.nl, het online lifestyle magazine over persoonlijke ontwikkeling, mindset, luxury, business, workouts, cars en meer. Begrijp me niet verkeerd, ik zag vasten helemaal niet zitten. Hele dagen zonder eten, nee, dat is niets voor mij. Maar intermittent fasting is toch wat anders. Je eet acht uur wel en zestien uur niet. De tijdstippen kun je ook nog eens zelf bepalen. Dus je kunt bijvoorbeeld eten van acht uur tot vier uur overdag en dan zestien uur weer niet. Dit heeft grote voordelen voor je lichaam. Je metabolisme gaat beter werken net als je brein. Het kan diabetes voorkomen en allergieën neutraliseren. Daarnaast verbetert het het immuunsysteem en de lever gaat beter werken. Allemaal grote voordelen die me erg aanspraken. Dus ik besloot het te proberen.

Het went en het voelt goed

Er zijn overigens meerdere schema’s waarop je kunt vasten. Het makkelijkst went de 16 uur/ 8 uur variant die ik hierboven beschreef. Die volg ik en dat is voor mij heel goed te doen. Gedurende die acht uur eet ik normaal, maar ook nog wel gezond, natuurlijk. Gedurende de zestien uur vasten drink ik wel gewoon water of thee. De eerste dagen was het best lastig, maar je lichaam went eraan en daarna ga je je ook goed voelen. Intermittent fasting heeft een zeer positieve invloed op de insuline waardes in het bloed en ik voelde me al snel energieker dan ik in tijden heb gevoeld. Dit in combinatie met de sportscholen die weer open zijn, maakt dat ik weer gezond kan leven. Doe je mee?

Author

Share